UWV wil het persoonlijk contact met werklozen opnieuw invoeren, zag ik op nos.nl.

Twee dingen vallen me in het bericht op: (1) de knee-jerk reactie van “meer aandacht = meer mensen” en (2) Asscher die belooft op Prinsjesdag met plannen te komen waarmee UWV efficiënter moet gaan werken. In ieder geval kunnen de uitwerkingen van die twee dingen zomaar strijdig zijn met elkaar: als er meer mensen moeten komen en er minder tijd of geld besteed gaat worden, lukt een van die twee waarschijnlijk niet.

De truc zit er in om mensen meer aandacht te geven voor minder geld. Misschien is dat wel met minder mensen en helemaal niet met meer contact. Ik werd vandaag geholpen door iemand van Nespresso en dat voelde heel persoonlijk en de hulp was relevant, terwijl het waarschijnlijk ontzettend efficiënt is geregeld.

Misschien moet het UWV beginnen met de koffieautomaten te vervangen met Nespresso-machines. Dan leren ze vanzelf hoe je als klant door een klantenservice geholpen kan worden.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s